跳转到主内容

修复你的物品

维修的权力

商店

简介

下面是2016/2017年MacBook Pro的扬声器更换指南。2016年10月,苹果推出了全新的MacBook Pro,它拥有全新的设计和功能,包括Touch Bar、新的蝴蝶键盘、显示屏和扬声器。然而这些功能让用户很不爽,因为它们真的很爱坏。苹果公布了键盘和显示屏的更换方案,但很多人都遭遇了扬声器消音的问题。苹果表示,更换扬声器的费用约为600美元,因为它们是粘在顶壳上的,无法单独更换。所以我决定自己更换,并为那些遇到同样问题的人写一篇指南。

  1. 喇叭是用很硬的胶粘在外壳上的,所以要用吹风机加热,方便取下喇叭。 喇叭是用很硬的胶粘在外壳上的,所以要用吹风机加热,方便取下喇叭。 喇叭是用很硬的胶粘在外壳上的,所以要用吹风机加热,方便取下喇叭。
    • 喇叭是用很硬的胶粘在外壳上的,所以要用吹风机加热,方便取下喇叭。

  2. 之后,将金属尺插入扬声器和外壳之间。这里要注意不要损坏电池外壳。 之后,将金属尺插入扬声器和外壳之间。这里要注意不要损坏电池外壳。
    • 之后,将金属尺插入扬声器和外壳之间。这里要注意不要损坏电池外壳。

  3. 这次更换用的是双面胶。这一步最重要的是把喇叭粘在电脑上的时候不要出现缝隙。哪怕只有一点点缝隙,都会让声音失真。 另外,我还注意到2016年和2017年的型号结构有差异。右图是2017款,左图是iFixit的2016款。吸音材料略有不同,在第三张图可以看到,但我听不出音质的差异。 另外,我还注意到2016年和2017年的型号结构有差异。右图是2017款,左图是iFixit的2016款。吸音材料略有不同,在第三张图可以看到,但我听不出音质的差异。
    • 这次更换用的是双面胶。这一步最重要的是把喇叭粘在电脑上的时候不要出现缝隙。哪怕只有一点点缝隙,都会让声音失真。

    • 另外,我还注意到2016年和2017年的型号结构有差异。右图是2017款,左图是iFixit的2016款。吸音材料略有不同,在第三张图可以看到,但我听不出音质的差异。

结论

这次更换后的几个月,电池续航时间下降了很多,于是我在天才吧检查了我的MBP。我问他们,即使我自己更换了右边的扬声器,也能收到更换的电池吗,他们说可以。最终,包括电池和音箱在内的顶箱都换了。但是我担心新的音箱会再次坏掉,因为有时在播放音乐时,音箱会发出噼里啪啦的声音什么的。

特别感谢这些译者︰

100%

fengyiyang00正在帮助我们修复这个世界! 想要作出贡献?
开始翻译 ›

Takashi Miyazaki

于2019年01月13日注册

742 信誉积分

撰写一个指南

is battery draining is related to speaker replacement? as I get it’s not, but just wanted to double-check

I’ll need to do the same replacement after I’ve damaged my speaker when I was opening my MacBook to change thermal paste, so great news you can change to case after a repair like that, thank you

Dmitry Petrov - 回复

Has anyone done this repair and what there any problems?

Charles Lampard - 回复

Are these speakers located directly under the back /bottom cover? I have the MacBook Pro (15-inch, 2016) touch bar and I see in some videos people going through so many steps trying to get to them so I’m a little confused by this 3-step tutorial.

Seba KL - 回复

Where can I buy the right-side speaker component, 2017 model? As you noted in the 3rd step section, you find the structural differences between 2016 and 2017models. When I search the 2017 model right-side speaker in ifixit. com here, the component seems to be only 2016 model as below:

MacBook Pro 15" Retina (Late 2016-2017) Right Speaker

Also, do you have a video tutorial of replacing speakers? If then, much appreciated!

Kyungil Kong - 回复

Sorry I didn’t record the video of this repair. You can find it on eBay, the link is here : https://www.ebay.com/itm/Genuine-Macbook...

but I’m not sure if it would work perfectly because it is used one. So I recommend you buy the right speaker on iFixit though it might be 2016 model because I couldn’t tell the difference of sound quality between 2016 and 2017 model.

Takashi Miyazaki -

添加评论

浏览统计数据:

过去的24小时: 46

过去的7天: 303

过去的30天: 1,340

总计 21,658