跳转到主内容
英语
荷兰语

Demontage van de OnePlus Nord

指南信息

= 完成 = 未完成

    描述一下你正在修理的device的特别配件或组件。例如:电池

    创建一个标题。

    这个简短的一两句总结将会出现在搜索结果中。

    在读者深入阅读这份指南之前做好背景信息交流。

    说明(指南)步骤

    第 1 步

    De primaire spec die je "wow!" zou moeten laten zeggen is de startprijs van €399 (£379) (ruwweg ongeveer $490 in de VS, waar deze echter nog niet te koop is). Maar de andere specs verdienen ook een momentje van faam:

    第 2 步

    Om een demontage enigszins rendabel te maken, hebben we natuurlijk een object ter vergelijking nodig. Ken je de OnePlus 7T (links op de foto) van vorig jaar nog? Deze lijkt zo veel op de huidige telefoon dat we even zeker moeten stellen dat we wel de juiste telefoon demonteren. Wat zijn de verschillen?

    第 3 步

    Goed nieuws—deze openingsprocedure vereist geen warmte! Onze openingsplectrum/zuignap-combinatie werkt zo voldoenend dat we de kampvuur deze keer even overslaan.

    第 4 步

    We hebben niet bepaald een plattegrond nodig om te weten te komen dat de batterijaansluiting zich achter deze moederbordcover bevindt. (Maar voor de minder ervaren fixers zou een plattegrond zeker niet onwelkom zijn.)

    第 5 步

    Makkie, makkie, het verwijderen van de batterij is kat in 't bakkie. Net zoals andere OnePlus-modellen van hiervoor bevat de Nord een handige treklip voor het gemakkelijk verwijderen van de batterij.

    第 6 步

    De achterste camera's komen er als een kudde uit:

    第 7 步

    Hoewel de OnePlus Nord niet met een IP-rating is uitgerust, maakt het wel gebruik van rubberen aansluitpakkingen die we in de met een rating van IP68-uitgeruste OnePlus 8 Pro vinden—en dus kunnen we stellen dat het wel wat water- en stofdichtheid heeft geërfd.

    第 8 步

    Tot slot een aantal waardevolle chips:

    第 9 步

    Maar de echte pareltjes bevinden zich aan deze kant:

    第 10 步

    We verplaatsen ons naar het zuiden van dit toestel, en nu de onderste behuizing eraf is, vinden we een jungle aan kabels en rubberen pakkingen.

    第 11 步

    Het verwijderen van het scherm blijkt een stevige uitdaging, aangezien deze goed is vastgelijmd binnenin de plastic omranding. Maar met wat warmte en wat snijwerk met onze flinterdunnen tools weten we toch te slagen.

    第 12 步

    Dit is de volledige selectie aan schatten die we tijdens onze reis hebben weten te verzamelen.

    第 13 步 — Laatste gedachten

    De OnePlus Nord verdient 6 van de 10 punten op onze repareerbaarheidsschaal (10 is het gemakkelijkst te repareren):

    在开源创作共享许可协议下,你的投稿已被许可